Modtager du ikke e-mails fra biblioteket?
Hvis du ikke modtager e-mails fra biblioteket, kan det skyldes at din egen e-mail-udbyder ikke opfylder de nye sikkerhedskrav i forhold til GDPR.
Du kan evt. tjekke dit maildomæne her
Hvis alle parametre i testresultatet er grønne, kan biblioteket sende til domænet. Du kan eventuelt kontakte din e-mail-udbyder og opfordre til at e-mailtjenesten bliver opdateret.
Andre råd
Hvis mailen ”gemmer sig” et sted så kan du Gmail søge – prøv at søge efter ”nyhedslisten” for at se om den skulle være der alligevel.
Årsagen er at Gmail kan gruppere mail på forskellig vis, og måske lægge mailen fra nyhedslisten nederst/andre sider.
Kig om der – ved et uheld – er lavet filtre/blokeringer – det kan ses på https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/filters (når du er logget ind).
Og videresendelse – hvilket der jo slet ikke skal være nogle af – kan ses på https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/fwdandpop
Og ”POP-download” – som ses på samme side som videresendelse - bør også være deaktiveret.
PUSH-beskeder
Hvis du har en smartphone, kan vi også anbefale vores app "Biblioteket". Den findes både til IOS og Android. Appen sender push-beskeder og notifikationer.
Appen viser/sender notifikationer om: ”Afleveringsdato nærmer sig”, ”Afleveringsdato overskredet”, reserveringer klar til afhentning samt mellemværender.
Ved installation af appen får du mulighed for at sige ja til at modtage push-beskeder.
Du kan læse mere om appen her.
Læs mere om meddelelser fra biblioteket her.