IRIS – Mediepædagogisk lab
I IRIS labbet får skoler, institutioner og private borgere mulighed for at eksperimentere med ny teknologi og medier – fx podcast, film, lyd, virtuel scenografi og motion-capture.
Vi arbejder med en bred vifte af temaer som klima, nyheder, demokrati, deep fakes og fake news. Det mediepædagogiske lab er funderet i praksis, og er skabt ud fra et konkret behov for at styrke brugernes digitale dannelse, kritiske mediebevidsthed og handlekraft gennem aktiv deltagelse i medieproduktioner.
Om IRIS
IRIS Reality
IRIS værdien: Lære, ikke blære!
FILM: Udforsk IRIS
POV - en mediepædagogisk grundmetode
IRIS: Kritisk refleksion, digital dannelse og h...
Kontakt IRIS
IRIS prototyper
- Demokratistudie
- Extended reality
- Grafiske fortællinger
- IRIS retro
- Lyd, stemning og foley
- Natur - Naturvidenskab
- IRIS nyhedsstudie
Demokratistudie
Hvordan understøtter teknologien den demokratiske proces?
Extended reality
Extended Reality (XR) stationen er et sted, hvor børn og unge vil kunne opleve teknologier som Vi...
Grafiske fortællinger
Hvordan understøtter billeder og andre visuelle virkemidler ord? Og hvilken betydning har det at ...
IRIS retro
IRIS RETRO er en selvforklarende, interaktiv installation med kommunikationsteknologi, som tilbyd...
Lyd, stemning og foley
Vi har valgt at fokusere en del af arbejdet i IRIS på undervisningsprototyper, som handler om lyd.
Natur - Naturvidenskab
Klima, miljø og verdensmål står øverst på dagsordenen verden over.
IRIS nyhedsstudie
På tværs af de mange faciliteter og forløb i IRIS vil der blive skabt et nyhedsstudie, hvor produ...